اخبار تهران االکتریک, سایر اخبار

رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) تسلیت باد

رحلت پیامبر اکرم

در نامه‌ای از طرف شرکت تهران الکتریک و هلدینگ بین المللی ایرانیان به تمامی مسلمانان در مورد روز ۲۳ شهریور؛ رحلت پیامبر اکرم، حضرت محمد صلی‌الله‌علیه و آله، و شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام به عنوان دو روز مهم و تأثیرگذار در تاریخ اسلام و بشریت اشاره شده و در این خبرنامه سعی شده تا به توصیفی مختصر از این دو رویداد مهم پرداخته شود.

رحلت پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه و آله

روز ۲۳ شهریور، یادآور رحلت پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه و آله است. این روز، روزی است که پیامبر اکرم پس از بیست و سه سال از بعثت و انتشار دین اسلام و برگزاری حجت‌الوداع، از دنیا به دارالآخره پیوست. پیامبر اکرم که نهایت رحمت برای بشریت بود و اسلام را به دنیا آورد، در این روز دار فانی را وداع گفت و مسئولیت رهبری و اداره امور اسلام را به امام علی علیه‌السلام منوط کرد. رحلت پیامبر اکرم ، یکی از دلسوزترین و تأثیرگذارترین رویدادهای تاریخ اسلام و بشریت به شمار می‌آید.

شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام

در همین روز، مصیبت دیگری نیز اتفاق افتاد و آن شهادت امام حسن مجتبی علیه‌السلام بود. امام حسن علیه‌السلام، پسر بزرگوار پیامبر اکرم و امام دوم شیعیان، در روزی که پیامبر اکرم از دنیا رفته بود، به شهادت رسید. امام حسن با وفایی بی‌پایان و تحمل زیادی از تنقضات و توطئه‌های آن دوران به دفاع از اسلام و دینی راهنمایی کرد که پیامبر اکرم به او واگذار کرده بود. شهادت امام حسن علیه‌السلام نیز یکی از مصیبت‌های دردناک تاریخ اسلام است که تأثیر بزرگی در شیعیان و دوستداران اهل بیت دارد.

در این روزها، همچنین تهران الکتریک و هلدینگ بین المللی ایرانیان نیز همراه با تمامی مسلمانان این روزهای مهم را به عنوان روزهای عزاداری و تسلیت گرفته و از مردم دعوت می‌کند تا از این روزها به عنوان فرصتی برای تأمل در اسلام و تاریخ آن و ارتقاء اخلاق و ارزش‌های اسلامی بهره‌برداری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *