کولر آبی, مفالات تهران الکتریک

 کدام کولرانتخاب بهتری است ؟ | دمنده یا دارای ونتیلاتور

کولر

با توجه به اینکه تابستان به در می زند، بسیاری از ما به سمت خرید دستگاه های تهویه مطبوع و کولر های جدید متمایز هستیم. با پیشنهادات و تخفیف های مختلف که بازار را فرا گرفته است،

 ممکن است وسوسه شوید که بدون در نظر گرفتن مزایای کولر آبی، سرمایه گذاری کنید.

انتخاب درست کولر

برای صحبت از نقطه نظر مالی، سرمایه گذاری در یک کولر آبی آسان ترنسبت به یک کولرگازی میباشد و نکته قابل تامل در کولر آبی نسل جدید میباشد که بازدهی مشابهی نسبت به کولر گازی دارد و دیگر حتی دغدغه سوراخ کردن دیوارهای تازه رنگ شده دیوار را ندارد و همچنین سازگار با محیط زیست است.

کولرهای آبی دارای ویژگی های متفاوتی هستند، اما برخی دارای دمنده و برخی دارای خنک کننده فن (ونتیلاتور) هستند و تفاوت های زیادی بین این دو ویژگی وجود دارد که ممکن است انتخاب کولر خود را برای شما کار سختی کند. شما همیشه باید پس از بررسی تمام مشخصات، بهترین مناسب را برای خانواده خود انتخاب کنید زیرا ممکن است در نهایت با دستگاهی مواجه شوید که هیچ فایده ای برای شما نداشته باشد.

برای درک تفاوت بین دمنده و فن ( ونتیلاتور ) در کولر آبی  و انتخاب بهترین کولر، دمنده یا فن، باید این راهنما را بخوانید تا بتوانید انتخابی را انجام دهید که مناسب شما باشد.

کولر

کولر

کدام کولر بهترین است، دمنده یا فن ( دارای ونتیلاتور ) ؟

در این قسمت با تفاوت دمنده و فن در کولر هوا آشنا می شوید. ما جنبه های مختلف این دو را با هم مقایسه خواهیم کرد و به شما اطلاع خواهیم داد که چگونه یک دمنده یا یک فن از دیگری در یک دسته خاص بهتر است.

1.      عملکرد

معمولاً کار اصلی کولر آبی تامین هوا و گردش هوا در محل قرارگیری آن است، اما کولر فن و دمنده در نحوه عملکرد و جنبه های فنی آن با هم تفاوت دارند. فن وسیله ای است که از برق برای گردش هوا و جابجایی هوا در فضای بزرگ استفاده می کند. از طرف دیگر، یک دمنده معمولاً روی مشخص کردن هوا در یک جهت خاص یا نقطه خاصی در فضا ثابت می شود.

دمنده ها معمولاً دارای قابلیت پرتاب بسیار قدرتمندی هستند که برخی از آنها به فاصله 65 تا 70 فوتی از دستگاه می رسد. معمولاً کولرهای آبی نوع دمنده وقتی در یک اتاق کوچک یا متوسط نصب می شوند مؤثر هستند و می توانند مفید باشند، اما خنک کننده های فن برای فضاهای بزرگتر ایده آل هستند زیرا هوا را در کل اتاق به گردش در می آورند.

2.جریان هوا

در یک کولر آبی ، جریان هوا معمولاً بر حسب CFM یا فوت مکعب در دقیقه اندازه گیری می شود که مقدار هوای چرخه شده در اتاق شما در هر دقیقه است. بنابراین، فن ها در حجمی بسیار بیشتر از یک دمنده معمولی جریان هوا ایجاد می کنند، اما با فشار کم و عمدتاً در کولرهای آبی بزرگتر استفاده می شوند. با این حال، دمنده ها در کولرهای آبی می توانند یک جریان هوای پرفشار با سرعت و پرتاب هوا بالاتر ایجاد کنند. بنابراین اگر می‌خواهید کل اتاق را خنک کنید، خنک‌کننده‌های نوع فن بهترین هستند، برخلاف دمنده‌هایی که فقط یک منطقه خاص را خنک می‌کنند.

3. طراحی

مدل های پنکه قدیمی هستند و در مقایسه با دمنده ها فاقد براقی و طراحی جمع و جور هستند. طرح های دمنده به صورت ارگونومیک طراحی شده اند که به راحتی در فضاهای کوچک قابل نگهداری هستند. برخی از آنها همچنین دارای بسیاری از ویژگی های جدید هستند و می توان آنها را با ریموت کنترل کرد، که مدل های قدیمی فن فاقد آن هستند.

4. کارایی

کولرهای آبی به دلیل مصرف انرژی نسبتاً کمتری که دارند بیشتر از کولرها ترجیح داده می شوند و اگر به دقت نگاه کنیم، می بینیم که کولرهای آبی نوع مدرن با سیستم دمنده طراحی بسیار ارگونومیکی دارند که سازگاری بیشتری با محیط زیست دارند و ارائه می دهند. راندمان برق بیشتر از مدل های قدیمی کولرهای آبی مبتنی بر فن است زیرا دارای مشخصات بیشتر و ویژگی های بیشتری هستند که می توانند مصرف انرژی را تنظیم کرده و هوای خنک تری ارائه دهند.با این حال برای انتخاب گزینه بهتر برای فضای یک خانه کولر آبی دارای فن یا همان ونتیلاتور میباشد . که فضای کامل را در مقایسه با دمنده ها خنک میکند.

 

5. پدهای خنک کننده

در حالی که عملکرد و طراحی یک کولر آبی اهمیت زیادی دارد، لنت های خنک کننده قرار گرفته در کولرهای آبی به طور کامل به کارایی و عملکرد دستگاه کمک می کنند. معمولاً در الگوهای لانه زنبوری یا آسپن (پشم چوب و پوشال) (تفاوت پدهای خنک کننده لانه زنبوری یا آسپن را بررسی کنید) این پدها در ظرفیت جذب آب متفاوت هستند و به فرآیند تبخیر سریعتر کمک می کنند. اکثر کولرهای آبی دمنده امروزه با پد لانه زنبوری عرضه می شوند ولی در طراحی های جدید شرکت تهران الکتریک در کولر های آبی ونتیلاتور دار از پد های سلولز استفاده شدکه به فرآیند تبخیر سریعتر کمک می کند و بنابراین بسیار کارآمدتر از الگوهای آسپن است.

انواع دیگر کولر های آبی

 

1. کولر های قابل حمل

کولرهای قابل حمل معمولاً کوچک و بسیار جمع و جور هستند، به همین دلیل است که می توانید آنها را دقیقاً در کنار تخت، مبل، صندلی و غیره خود قرار دهید و به راحتی از مکانی به مکان دیگر منتقل می شوند. این کولرها معمولاً سبک وزن هستند و قابل حمل هستند زیرا دارای چرخ های کرچکی هستند که به راحتی می توان آنها را به هر کجا که می خواهید قرار دهید .

آنها همچنین انتقال هوای بهتری در داخل خانه دارند و نسبت به اکثر کولرها از نظر انرژی کارآمدتر هستند و بنابراین مزایای بسیار بیشتری را ارائه می دهند.

 معمولاً این کولرها مانند کولرهای معمولی شما پر سر و صدا نیستند و اگر اتاق کوچکی دارید به راحتی می توانید سراغ این نوع کولرها بروید.

2. کولر های برجی

کولرهای برجی شبیه کولرهای آبی هستند و معمولا مدل های جدید هستند و به دلیل طراحی شیک و براق خود که خاصیت خنک کنندگی هوای برتری را ارائه می دهند، شناخته می شوند. معمولاً اینها می توانند در فضاهای باریک قرار بگیرند، که آن را برای اتاق های کوچک مناسب می کند و مزیت اصلی آن این است که ظرفیت مخزن آب بالا است، به این معنی که می توانید از این نوع کولرها برای مدت طولانی استفاده کنید. طراحی یک کولر برجی آن را برای خانه های مدرن شما مناسب می کند و همچنین اگر کولری می خواهید که قیمت کمتری داشته باشد و خاصیت خنک کنندگی بهتری نسبت به سایر کولرها داشته باشد، به راحتی در جیب شما قرار می گیرد و یک سرمایه گذاری عالی است.

 

3. کولر های پنجره ای

کولرهای پنجره ای، همانطور که از نام آن به خوبی می توانید حدس بزنید، در پنجره ها نصب شده اند و بسیار شبیه به AC های پنجره قدیمی هستند. اما یک مزیت این است که شما لزوماً نیازی به نصب آن در پنجره ندارید، می توانید آن را روی یک چرخ دستی قابل حمل نیز نصب کنید. معمولاً کولرهای پنجره ای مقرون به صرفه هستند و ظاهری شیک و پیچیده دارند که به خوبی خانه شما را تکمیل می کند. آنها همچنین هر فضای کوچکی را پوشش می دهند که آن را فشرده و برای اتاق های کوچک مناسب می کند.

4.کولرهای آبی تبخیری

کولر های که در اکثر خانه های ما قابل مشاهده میباشد که دارای ونتیلاتور یا فن میباشد .

این کولر ها براساس خروجی برای اکثر فضا های خانگی و اداری و حتی صنعتی مناسب میباشد

جدیدترین نوع کولر ها

شرکت تهران الکتریک با ارائه جدید ترین نوع این کولر ها و با حذف پوشال و جایگزینی آن با سلولز و استفاده از درب های پلیمری و همچنین حذف تسمه و یاتاق و استفاده از موتور هوشمند و قدرتمند و فوق کم صرف دی سی ژن محصولی ایده آل برای استفاده فراهم کرده است.

نتیجه

گزینه های زیادی در کنار کولر های نوع فن دار و دمنده در بازار وجود دارد و تنها انتظار می رود که نگاهی به تعداد زیادی از گزینه ها بیندازید و در مورد مشخصات به درستی تحقیق کنید وآن ها را با کولر های فوق کم مصرف و قدرتمند تهران الکتریک مقایسه کنید  تا متوجه شوید چه محصولی خوب خواهید داشت. استفاده از زمان استفاده از کولر آبی اقدامی بسیار ارزان‌تر و سازگار با محیط زیست است و همچنین می‌تواند سرمایه‌گذاری عالی برای شما باشد. امیدواریم با این مقاله سؤال شما را در مورد بهترین کولر، دمنده یا فن، حل کرده باشیم. با این حال، اگر هنوز در مورد این موضوع شک دارید، از بخش نظرات زیر استفاده کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *