کولر آبی, مفالات تهران الکتریک

انتخاب بین کولر آبی یا کولر گازی ؟؟

کولر آبی یا کولر گازی

کولرهای آبی و کولرهای گازی

کدام یک را باید انتخاب کنید؟ هوای تازه یا هوای سرد و یا کولر آبی یا کولر گازی

از آنجایی که هر دو سیستم راه حل های کارآمدی برای خنک کردن خانه شما ارائه می دهند، همه چیز به این خلاصه می شود که بدانید کدام مزایا برای شما مفید است و کدام معایب کمترین تأثیر را بر شما دارد.انتخاب کولر آبی و کولر گازی !؟

ما با علامت گذاری سیستم خنک کننده خنک کننده آبی با حرف “E” که مخفف Evaporative Cooler  است  و سیستم تهویه مطبوع و خنک کننده گازی  که با حرف “A” که اختصار کلمه AIR Conditioning مطالب را ادامه می دهیم.

کولرهای آبی و کولرهای گازی

کولرهای آبی و کولرهای گازی

1. هوای تازه و تمیز در کولر

وقتی صحبت از هوای تمیز و تازه می شود، سیستم خنک کننده آبی تبخیری (همچنین به عنوان خنک کننده باتلاقی شناخته می شود) برنده است. از آنجایی که این دستگاه هوای بیرون را از طریق فیلتری وارد می‌کند که به حذف گرد و غبار و آلرژن‌های احتمالی کمک می‌کند، خانه شما از یک تقویت کننده بهداشتی بهره می‌برد که مخصوصاً برای افرادی که از آلرژن‌های موجود در هوا رنج می‌برند مفید است. این یک امتیاز برای E است.

خنک کننده آبی تبخیری = 1

تهویه مطبوع ( خنک کننده گازی ) = 0

 

2. بهره وری انرژی کولر

از آنجایی که خنک کننده تبخیری از طریق یک فن و پمپ آب کار می کنند، نسبت به اکثر سیستم های خنک کننده دیگر انرژی بسیار کمتری مصرف می کنند. از طرف دیگر سیستم تهویه مطبوع و کولر های گازی برای نگهداری و خنک کنندگی نیاز به نیروی زیادی دارد. در حالی که راه هایی برای به حداقل رساندن این هزینه وجود دارد، که شرکت تهران الکتریک با ارائه نسل جدید کولر آبی هوشمند با مصرف انرژی فوق العاده پایین و بازدهی بالا امتیاز دیگزی را برای خنک کننده های آبی تبخیری به ارمغان آورده.

حال باید امتیاز 2 را به E بدهیم.

خنک کننده آبی تبخیری = 2

تهویه مطبوع ( خنک کننده گازی ) = 0

3. سازگار با محیط زیست

اگر به حداقل رساندن ردپای کربن برای شما در رادار است، خنک کننده آبی دقیقا همان دستگاهی است که به نسبت خنک کننده گازی این گاز را کاهش میدهد و با استفاده از فن و آب، انتشار دی اکسید کربن خود را کاهش می دهد. این سومین امتیاز برای E است.

کولر آبی تبخیری = 3

تهویه مطبوع ( کولر گازی ) = 0

<yoastmark class=

4. عملکرد در شرایط آب و هوایی مختلف

در اینجا ما شروع به دیدن مزایای سیستم های تهویه مطبوع سیستم های اسپلیت  می کنیم. خنک کننده آبی تبخیری متکی به هوای بیرون است، به این معنی که می تواند به راحتی تحت تأثیر آب و هوا قرار گیرد. در آب و هوای مرطوب کار نمی کند، به همین دلیل است که واقعاً برای شرایط خشک مانند خراسان و تهران و مناطق خشک مناسب است. دوره های بارانی و حتی گرمای رطوبتی شدید می تواند عملکرد آن را کاهش دهد. اما خنک کننده اسپلیت ها مستقل از آب و هوا کار می کند. صرف نظر از شرایط نوسان، همان سطح راحتی را در داخل خانه حفظ می کند. در حالی که این امر برای خنک کننده های آبی تبخیری خانه های مناطق مرطوب را حفظ نمی کند، باید این امتیاز را به A بدهیم.

کولر آبی تبخیری = 3

تهویه مطبوع ( کولر گازی ) = 1

 

5. سر و صدا

هر دو سیستم در داخل نسبتاً بی صدا هستند و سیستم ها بیشتر عملکرد خود را در بیرون انجام می دهند. اشکال سیستم اسپلیت و خنک کننده گازی این است که واحد بیرونی می تواند کاملاً پر سر و صدا باشد که می تواند برای همسایگان اتاق های مجاور آزار دهنده باشد. اگر چه قرار دادن دقیق می تواند این کمبود را برطرف کند، این امتیاز 4 برای E است. سیستم های خنک کننده تبخیری دوباره پیشتاز هستند.

کولر آبی تبخیری = 4

تهویه مطبوع ( کولر گازی ) = 1

تهویه هوا

تهویه هوا

6. متکی بر آب

در حالی که تهویه مطبوع و اسپلیت نیازی به منبع آب ثابت ندارد، خنک کننده آبی تبخیری برای عملکرد به آن متکی است. اگرچه در جدیدترین نوع طراحی خنک کننده آبی شرکت تهران الکتریک موفق به این شد که مصرف آب را به کم ترین حالت خود کاهش دهد ولی با این حال نسبت به خنک کننده گازی آب مصرف میکند. با این اوصاف این امتیاز 2 برای A در نظر میگیریم.

کولر آبی تبخیری = 4

تهویه مطبوع ( کولر گازی ) = 2

 

7.خروجی و بازدهی بالا

اگر کولر های آبی هوشمند تهران الکتریک را پرچم دار خنک کننده های آبی تبخیری در نظر بگیریم میتوانیم بگوییم با توجه به فوق کم مصرف بودن این خنک کننده های هوشمند و خروجی بالای 95 درصد کولر آبی تبخیری از این حیث قابل قیاس با خنک کننده های تهویه مطبوع نمیباشد و گزینه بسیار مناسب تر نسبت به سایر خنک کننده ها میباشند.

که امتیاز دیگری را برای E  به ارمغان میاورد .

 

کولر آبی تبخیری = 5

تهویه مطبوع ( کولر گازی ) = 2

نتیجه

برنده خاص مشخصی در این مسابقه وجود ندارد زیرا برنده واقعی خریداریست که با توجه به این نکات اقدام به انتخاب و خرید بکند. هر دو سیستم خنک‌کننده‌ای را که برای در امان ماندن در تابستان خشک ایران نیاز دارید. با این حال، هزینه خرید خنک کننده های آبی به مراتب از خنک کننده های گازی بسیار پایین تر است و برخی ویژگی بهتری نسبت به رقیب خود دارد. در پایان، انتخاب واقعاً به شما بستگی دارد و اینکه کدام ویژگی مهمتر است. آیا بیشتر به سمت تطبیق پذیری، نگهداری و کارآمدی کمتر کولر اسپلیت با قبض برق بالاتر، یا بهره وری هزینه و مزایای سازگار با محیط زیست یا فیلتر کردن آلرژی کولر تبخیری که هزینه های جاری کمتری نیز دارد .

اگر برای خرید سردرگم شدید !!

چه تصمیم خود را گرفته باشید و چه نیاز به گفتگوی شخصی تر با یک متخصص داشته باشید، می توانید با ما در بخش پشتیبانی تماس بگیرید.تا متخصصان ما بهترین گزینه را برای محیط شما معرفی کنند .

شماره تماس : 02142241

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *